Step fitness

Jest jednym z podstawowych sprzętów do ćwiczeń, z jakimi spotkamy się na siłowni oraz w klubach fitness. Step to podłużna platforma o wysokości najczęściej ok. 20 centymetrów. Jest przeznaczony do zajęć grupowych, jak również można z niego skorzystać przy planowaniu indywidualnego treningu. Na zajęcia najczęściej uczęszczają kobiety, jednak można na nich spotkać „męskie rodzynki”. To … Zobacz więcej »

Okrążenia nogą

krazenie-noga

Okrążenia nogą pozwolą Ci złapać nieco oddechu w trakcie treningu, a jednocześnie pozwolą kształtować piękne uda. Połóż się wygodnie na macie do ćwiczeń lub po prostu na dywanie. rozluźnij nieco wszystkie mięśnie. Tak przygotowana, możesz rozpocząć ćwiczenie. Ułóż ręce wzdłuż ciała. Jeżeli trudno Ci zachować równowagę dłonie oprzyj o podłogę. Unieś nogę do góry. Nie … Zobacz więcej »

Przysiad z wyskokiem

przysiady-wyskokiem

To ćwiczenie sprawi, że pot będzie spływał po Twoim karku. jest jednak bardzo efektywne, wiec warto się trochę zmęczyć. Świetnie rozwija mięśnie ud. Przyjmij klasyczna pozycje do przysiadu. Nogi powinny być rozstawione na szerokość ramion. Po zejściu w dół wybij się dynamicznie w górę, odrywając nogi od podłoża. Staraj się zamortyzować skok, aby nie obciążać … Zobacz więcej »

Ściskanie ud

sciskanie-ud

Ściskanie ud w fantastyczny sposób wzmacnia wewnętrzne mięśnie ud. Do ćwiczeń możesz wykorzystać niewielki sprzęt fitness nazywany agrafką lub motylkiem. Jeżeli go nie posiadasz, nie przejmuj się. Nie musisz od razu biec do sklepu sportowego. Wystarczy zwykła, niewielka poduszka lub piłka (najlepiej fitball). Piłka lub poduszka powinna być nieco sprężysta. Usiądź wygodnie na krześle, a … Zobacz więcej »

Przysiady plie

przysiady-plie

Szczupłe uda to marzenie nie jednej z nas. Przysiady plie są doskonałym sposobem, aby to marzenie osiągnąć. To popularne baletowe ćwiczenie przeniesione do sali gimnastycznej i wykonywane w ramach treningu jest niezwykle skuteczne. Jak je wykonać? Powinnaś stanąć za złączonymi piętami, czubki palców kierując na zewnątrz dłonie oprzyj na biodrach. Następnie odstaw jedną z nóg … Zobacz więcej »

Szerokie przysiady

szerokie-przysiady

Nic tak nie pomoże Ci wyrzeźbić smukłe uda, jak poprawnie wykonywane przysiady. Szerokie przysiady są jednym ze sposobów wykonywania tego niezwykle popularnego ćwiczenia. Stań w szerokim rozkroku. Ręce wyprostuj przed sobą. Powoli uginaj kolana przechodząc do przysiadu. Sukces tego ćwiczenia tkwi w jak najniższym zejściu do pozycji przysiadu. Musisz czuć, że Twoje mięśnie naprawdę pracują. … Zobacz więcej »

Wymachy nóg na krześle

wymachy-nog-na-krzesle

To jedno z ćwiczeń na uda z wykorzystaniem domowych sprzętów. Do jego wykonania potrzebujesz krzesła. Usiądź na nim prosto, ale wygodnie. Prostuj na przemian lewą i prawą nogę. Możesz również wykonać serie powtórzeń jedną i drugą nogą. Następnie prostuj obydwie nogi jednocześnie. Pamiętaj, aby uniesione były w pozycji równoległej do podłogi. Zwróć uwagę na napięcie … Zobacz więcej »

Przysiady z piłką

przysiady-z-pilka

Przysiady to jedne z najbardziej skutecznych, a zarazem najprostszych ćwiczeń, które pozwolą Ci wysmuklić uda. Wzmacniają mięsień czworogłowy, a jednocześnie ćwiczą również inne partie mięśni np. pośladków czy brzucha. Przysiady z piłką urozmaicą nieco twój trening. Potrzebować będziesz piłki… oraz ściany. Stań w lekkim rozkroku opierając się o piłkę umieszczoną między Tobą, a ścianą. W … Zobacz więcej »

Nożyce pionowe

nozyce-pionowe

Nożyce pionowe to idealne ćwiczenie dla wszystkich, którzy chcą jednocześnie ćwiczyć mięśnie brzucha oraz ud. Ułóż się wygodnie na podłodze. Ręce powinny znajdować się wzdłuż Twojego ciała. Podłóż je pod pośladki. Unikniesz pokusy pomagania sobie nimi w trakcie ćwiczenia. Podnieś wyprostowane nogi. Niezbyt wysoko. Kąt miedzy nimi, a podłogą powinien wynosić około 30 stopni. Wówczas … Zobacz więcej »

Schodek

schodek-cwiczenie-na-uda

To ćwiczenia na uda wykonasz z pomocą specjalnego schodka do ćwiczeń. Jednak jego rolę równie dobrze spełnią schody w Twoim domu, ogrodzie lub parku. Stań przed schodkiem i połóż na nim prawą stopę. Napnij mięśnie ud i unieś się w górę. Twoja lewa stopa powinna znajdować się na wysokości schodka, jednak nie może go dotykać. … Zobacz więcej »