Keto wskazówki: Jak wytrwać na diecie ketogenicznej?

, 7 lutego 2021 Tagi , , , , ,

Osoby, które mają nadwagę lub są mocno otyłe, mają problem z samodyscypliną. Słabość do słodyczy, podjadanie między posiłkami, zajadanie stresów, wynagradzanie sobie smacznymi, kalorycznymi daniami wszelkich niepowodzeń, ale też świętowanie i objadanie się w formie nagrody – te wszystkie czynniki prowadzą do problemów z wagą. Niestety, słomiany zapał i brak motywacji to częste utrapienie większości odchudzających. Jak wytrzymać na diecie? Co zrobić, by tym razem odnieść sukces i nie rezygnować po kilku dniach? Jak zmienić swoje życie i przestać być więźniem własnych słabości? Odpowiedzią na te pytania jest dieta ketogeniczna. Stosując ją mamy większe szanse, niż przy każdym innym systemie żywieniowym, by osiągnąć wymarzony cel i wytrwać w swoich postanowieniach!

Osiągnij wymarzoną sylwetkę i schudnij już dziś do 6 kg miesięcznie.
Indywidualna dieta, Dziennik kalorii, Wsparcie dietetyka klinicznego. Kup teraz!

Zasady diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna to plan żywienia wykluczający spożycie cukrów. Lubimy węglowodany, ale nie wpływają one pozytywnie na naszą sylwetkę. Cukier działa jak narkotyk. Nie tylko uzależnia, ale też jego nadmierne spożycie z czasem odbija się na zdrowiu, siejąc spustoszenie w całym organizmie. Zamiast niego sięgamy po jedzenie, które jest wartościowe i wpłynie pozytywnie na naszą witalność. Zdrowe tłuszcze dostarczą energii, nabiał, warzywa, wybrane owoce, nasiona, orzechy i białko wejdą w skład komponowanych posiłków.

Próbując schudnąć, ograniczamy spożycie słodkich przekąsek, jednak gdy nie zrezygnujemy z nich raz na dobre, będą nas stale kusiły. Na zjedzeniu jednego ciastka się ni skończy i będziemy szukały okazji, by dać sobie dyspensę, pochłaniając całe opakowanie słodkości.

Motywacja dzięki szybkiej utracie wagi

Ketoza to stan, gdy nie dostarczamy do organizmu cukru, nie może on zostać zamieniony w energię, więc musimy ją czerpać z tłuszczu, spalając go. Ten proces w szybkim czasie przynosi efekty w postaci traconych kilogramów i jest motywacją do wytrwania na diecie bez cukru. Nic nie zadziała lepiej niż pozytywne wyniki. W tej kuracji odchudzającej natychmiastowe działanie to wielki atut, zachęca do kontynuowania procesu redukcji.

Określenie szczegółowego planu działania

Przed przystąpieniem do odchudzania, warto zaplanować sobie jadłospis. Na wielkiej kartce zrobić listę produktów, z których można komponować posiłki. Pozbyć się z domu wszystkich produktów, które są niewskazane przy diecie tłuszczowej. Rozpisanie menu na każdy dzień, pomoże w przestrzeganiu wytyczonych zasad. To dieta żeby schudnąć, ale też, żeby polubić ten styl żywienia, dlatego przepisy na dania są smaczne, sycące i nie wieją nudą. Łatwiej wytrwać w diecie, która podsuwa nam apetyczne, ale i zdrowe jedzenie, bez zmuszania do głodówek i monotonnych, niesmacznych, mocno zminimalizowanych porcji.

Wprowadzenie ciekawych zamienników

Powszechnym zjawiskiem jest kryzys w odchudzaniu. Co zrobić, by do niego nie dopuścić? Wieloletnie przyzwyczajenia nie dają o sobie zapomnieć tak łatwo i tęsknimy za pewnymi składnikami, które często stanowiły nasze ulubione jedzenie. Czy można to jakoś obejść, nie rezygnując z diety? Dobrym sposobem jest skorzystanie ze zdrowych zamienników.

Fit desery, ciasta,szejki własnej produkcji, które nie są dodatkowo dosładzane, a wciąż znakomicie smakują, będą idealną alternatywą wspomagającą proces wyszczuplania. Kochasz spaghetti, ale mąka nie jest polecana przy redukcji? Kup temperówkę do warzyw i zrób makaron z cukinii, razem z mięsem i sosem pomidorowym, posypane parmezanem, przyozdobione aromatycznymi listkami bazylii, nie tylko będzie wyglądało zjawiskowo, ale usatysfakcjonuje Twoje kubki smakowe. Na efekty diety ketogenicznej nie będzie trzeba długo czekać, jeśli pokażesz swoją kreatywność, dobrą wolę i odpowiedzialne podejście przygotowując dania na nowy, racjonalny sposób.

Dodatkowe wsparcie

By efekty diety ketogenicznej były wzmocnione, warto podjąć wysiłek fizyczny. Wykupienie karnetu na siłownie, basen lub zajęcia tańca, będzie nas dodatkowo mobilizowało do systematycznego ruchu. Jest to dobry krok w stronę porzucenia złych nawyków i obrania nowej, zdrowej ścieżki. Uprawianie sportu to sposób na wydzielenie hormonów szczęścia, które będą dodatkowym dopalaczem w dążeniu do wymarzonej figury.

Poprzedni

Jaki catering na diecie wybrać we Wrocławiu?

Dieta ułożona na miarę potrzeb

Następny

Dodaj komentarz