Jak nawilżać organizm w czasie ćwiczeń

, , , 29 października 2015 Tagi , , , , , ,

Aby normalnie funkcjonować człowiek codziennie potrzebuje około dwóch litrów płynów. Szczególnie te osoby, które regularnie ćwiczą nie powinny zapominać o nawadnianiu się. Co pić w czasie treningu?

Planowanie napojów

Aby się napić potrzebna jest przerwa w treningu. Jednak nie w każdej sytuacji można pić, na przykład podczas biegania jest to dość trudne. Ponadto bieganie ma to do siebie, że nie ma gdzie zabrać butelki z napojem, ponieważ ona po prostu przeszkadza. Dlatego warto, aby trening nie trwał dłużej niż czterdzieści minut. Jakiś czas przed treningiem i po nim niezwłocznie trzeba uzupełnić płyny. Przy czym wcale nie musi być podana do picia zwykła woda. Intensywny wysiłek fizyczny sprawia, że tracimy więcej minerałów, dlatego przydaje się oprócz zwykłej wody napój izotoniczny pozwalający uzupełnić minerały. Dla osób wolących naturalne rozwiązania dobrym pomysłem jest picie wody kokosowej, będącej naturalnym izotonikiem. Jeśli nie pod ręką wody kokosowej warto spróbować wody wzbogaconej łyżką miodu. Takie napoje w bardzo krótkim czasie wzmacniają i przywracają odpowiednią równowagę wodnoelektrolitową. Jednak równie ważne dla sportowców jest spożywanie odpowiedniej ilości płynów także na co dzień. Podczas całego dnia wypełnionego obowiązkami nie muszą oni pić co prawda izotoników, ale butelka czystej wody powinna być zawsze pod ręką.

Czego nie powinni pić sportowcy?

Uprawianie sportów oraz oczekiwanie wyników wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Aby być zdrowym należy unikać takich napojów jak alkohol czy napoje energetyczne, jakie są popularne wśród niektórych. Wpływają one przede wszystkim na psychikę wywołując mocny niepokój jaki jest przeszkodą w sporcie. Alkohol w połączeniu na przykład z odżywkami na porost mięśni znacząco obniża ich skuteczność. Ponadto to, z czego lepiej zrezygnować to napoje gazowane, wysoko słodzone. Nigdy nie zaspokajają one pragnienia, ponadto zawierają cukier, jaki niszczy zęby, powodując próchnicę. Nie wspominając o tym, że są to puste kalorie, jakie z pewnością nie pozwolą na zrzucenie kilogramów.

Poprzedni

Różnica pomiędzy kefirem a jogurtem

Schładzanie ciała a wyniki sportowe

Następny

1 komentarz do wpisu “Jak nawilżać organizm w czasie ćwiczeń”

  1. Ja tez pije duzo wody i staram sie stosowac do zdrowej diety i stytlu zycia, bo siedzenie calymi dniami w suchych pomieszczeniach klimatyzowanych tez nie wplywa dobrze na skore. z kosmetykow tak jak wczesniej ktos tez pisal wybieram oeparol, bo nawilza, dobrze sie wchlania i nie podraznia

    Odpowiedz

Dodaj komentarz