Sposoby na ograniczenie bezsenności

, 13 stycznia 2016 Tagi , , , , ,

Czasem z jakiś powodów człowiek nie może zasnąć. Nie jest to nic dziwnego w czasach, w których żyjemy. Zanim popędzi się do apteki po leki, warto wypróbować kilka prostszych, a skutecznych tricków na problemy z zaśnięciem.

Uważaj na elektroniczne gadżety

Za problemami z zaśnięciem w dużej mierze stoją elektroniczne zabawki. Towarzyszą człowiekowi przez cały dzień, szczególnie wieczorem, gdy wreszcie jest czas, aby na dobre się w nich zatopić. Tymczasem zmuszają one mózg do ciągłej aktywności. Blask wyświetlaczy telefonów i komputerów przenośnych zaburza wydzielanie melatoniny, naturalnego hormonu regulującego sen. Dlatego jeśli masz problemy z zaśnięciem nie powinieneś przed snem korzystać z telefonu, szczególnie w ciemnym pokoju. Dobrze jest wyłączyć wszystkie elektroniczne urządzenia znajdujące się w sypialni lub ograniczyć ich liczbę do minimum.

Niekorzystne jedzenie

Problemy ze snem wynikają również z niekorzystnej diety. Pokarmy i napoje z dużą ilością cukru pobudzają, podobnie jak potrawy bardzo pikantne. Picie napojów pobudzających również nie jest korzystne dla zdrowego snu. Wrażliwe na takie zaburzenia osoby nie powinny wieczorem pić nawet herbaty, która też ma działanie lekko pobudzające. Osoby cierpiące na zaburzenia snu powinny w ogóle wykluczyć takie pokarmy ze swojej diety, a przynajmniej zjadać je i wypijać w pierwszej połowie dnia. Ponadto należy unikać obfitej i ciężkostrawnej kolacji. Lepiej zjeść coś lekkiego na około trzy godziny przed położeniem się do łóżka. Na dwie godziny przed snem nie powinno się również wykonywać żadnych intensywnych ćwiczeń.

Sporadyczne zaburzenia snu

Wszystkim niekiedy zdarzają się sporadyczne zaburzenia snu. Jeśli występują bardzo rzadko, to nie ma powodu do obaw. Jeśli ktoś obudzi się w środku nocy i nie może już zasnąć, nie powinien się zmuszać, podobnie jak nie jemy, gdy nie czujemy głodu. Lepiej jest wstać lub zająć się czymś, na przykład czytaniem książki. Wówczas sen naturalnie sam powraca lub po prostu to sygnał, że mózg nie potrzebuje już więcej wypoczynku.

Poprzedni

Jedzenie na rozgrzanie

Nie tylko cukier jest groźny

Następny

Dodaj komentarz