Z wodą za pan brat !

, 10 marca 2021 Tagi , , , , , , , ,

Woda. Jest w naszym życiu od zawsze. Jeden z najczęściej występujących w przyrodzie związków chemicznych towarzyszący nam dzień po dniu od urodzenia, a nawet i przed. Być może dlatego często nawet nie zastanawiamy się, jak bardzo jest ważna dla naszego organizmu i jak wiele istotnych ról odgrywa w naszym organizmie.

Pij, pij i jeszcze raz pij!

Aby zapewnić naszemu organizmowi prawidłowe funkcjonowanie, powinniśmy dostarczać mu tyle wody, ile wydaliliśmy moczem, potem, kałem i wydychanym powietrzem. Ile jej wydalamy dziennie? Około 2 litrów. Należy brać też pod uwagę fakt, że zapotrzebowanie na wodę uzależnione jest od wielu czynników, takich jak indywidualny tryb życia, sportowa aktywność, rodzaj wykonywanej pracy, temperatura i wilgotność powietrza czy też stan zdrowia.

Pamiętajmy o tym, że woda znajduje się również w sokach, herbatach, napojach, płynnych potrawach takich jak zupy lub chłodniki, a także w warzywach i owocach.

Pijąc wodę, róbmy to często i systematycznie w ciągu dnia, za to w niewielkich ilościach. Dzięki temu dostarczamy organizmowi stale optymalną ilość wody. Po czym poznamy, że nasz organizm jest wystarczająco nawodniony? Po tym, że nie czujemy pragnienia i wydalamy w ciągu dnia około 1,5 litra moczu o barwie słomkowożółtej.

 Woda
Woda

Działanie wody nie do przecenienia

Bez niej nasz organizm nie ma szans na prawidłowe działanie, a po czasie na jakiekolwiek funkcjonowanie. Dzięki wodzie krąży w naszym organizmie krew, chroni ona przed urazami nasze organy, takie jak mózg, rdzeń kręgowy czy też gałka oczna, jest składnikiem śluzu, który zapobiega tarciu kości w stawach i organów wewnętrznych. Ponadto schładza nasze ciało dzięki wydzielaniu potu, nawilża oczy, nos i gardło. Umożliwia wchłanianie i trawienie, pomaga rozpuszczać produkty przemiany materii, aby w rezultacie wydalić je z organizmu.

Nie dopuszczajmy do odwodnienia

Jest to niekorzystny a nawet niebezpieczny dla nas stan. Gdy ilość wody w organizmie spada poniżej poziomu koniecznego do prawidłowego jego działania. Odwodnienie spowodowane może być wieloma przyczynami, dlatego ważne jest, aby posiadać wiedzę na ten temat i zapobiegać takiej sytuacji. Unikajmy zbyt dużej ilości napojów odwadniających takich jak alkohol lub kawa. Nie unikajmy bezwzględnie spożywania soli, ponieważ dzięki niej zatrzymywana jest woda w organizmie. W czasie drakońskich diet odchudzających, zwłaszcza tych z dużą ilością błonnika, koniecznie przyjmujmy dużo płynów. Nawadniajmy się podczas wysiłku fizycznego, szczególnie w ekstremalnych warunkach. A także przy panujących wysokich temperaturach, no i dostarczajmy koniecznie wodę organizmowi męczonemu przez chorobę, gorączkę lub biegunkę.

Poprzedni

Potrawy których powinniśmy się wystrzegać!

Odchudzanie o smaku ziół i przypraw

Następny

Dodaj komentarz